понеделник, 14 октомври 2013 г.

Оптимизирането на разходите за наеми - фактор за успешен бизнес по време на криза

Вероятно мнозина представители на бизнеса не са се замисляли за това, но оптимизирането на наемите на заеманите от тях офиси може да доведе до сериозна корекция в разходната част на бюджета им. Пет години след началото на кризата, все още има компании, които плащат наеми, според валидните за 2008-2009 година стойности. Поради неинформираност или други причини, мениджърите им не се опитват да предоговорят наемните условия. Според статистиките, обаче, наемите на офис площите в момента са с приблизително 50% по-ниски в сравнение с тези преди 5-6 години. Ако при малки компании, разполагащи се в малки офиси, разликата от няколко евро на квадратен метър няма сериозно отражение върху разходите, то при компании, заемащи площи над 1000 кв.м, всеки евро цент е от голямо значение. При това положение, оптимизирането на наемите би могло да допринесе за увеличението на бюджета за други пера - разширение на административния персонал, увеличение на бюджета за маркетинг и реклама или увеличение на заплатите, за което така и не стигат парите в моменти на криза. Тежки договори, клаузи за непрекъсваемост - не винаги правният инструмент е способът, с който може да се реши подобен въпрос. Големите компании често са прекалено горди, за да влязат в преговори с наемодателите си, в които трябва да обяснят промяната във фактическата обстановка на наемите и колко е необходимо редуцирането на наема за правилното функциониране на бизнеса. Особено когато и наемодателят е компания от същия мащаб, адекватният диалог между двете страни става почти невъзможен. Тук започват размяната на голям брой писма, мейли, покани, липса на отговори и в крайна сметка резултат няма. Така се появява ролята на консултанта. Консултантите обикновено включват малки работни екипи, но с отлична подготовка: търговска, психологическа, икономическа, правна и пр. Те познават пазара и са обучени да водят консруктивен диалог. Диалог, в който те успешно защитават тезите си, тъй като имат силни аргументи, добри комуникатори са, имат отлична репутация и са добри профисионалисти. Тяхното мнение е често търсено от инвеститори, журналисти и дори наематели при сключване на договори. Те са катализатора на отношение между две силни компании, често неможещи да намерят диалога помежду си. Още на: www.sollers.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар